Mis on SINU probleem?

Mis on SINU probleem?

Mis SIND ärritab?

Milline on SINU pärand?

Mida SINA tegelikult tahad?

Kes sa oled?

 

Need on esimesed küsimused, mida tuleks iseendalt enne ettevõtlusteekonna alustamist küsida. 

Tavaliselt hakatakse äriideed otsima väljastpoolt – soovitatakse jälgida inimesi ja asju enda ümber, võimalikke probleeme ning maailmas toimuvat. Inimesest lähtuva ärimudeli maatriksi looja Triin Raudoja suunab aga fookuse sinu enda sisse. Ärimudeli maatriks koosneb neljast küsimuste plokist, millele vastamine annab ettevõtlusele ja äriidee leidmisele uudse lähenemise. See meetod võib pakkuda varem avastamata mõtteid ja ideid, millele inimene ettevõtluse kontekstis varem mõelnud ei ole. Selles lühiartiklis räägime lähemalt maatriksi esimesest osast – inimesest kui ärimudeli võtmeisikust.

Vastupidiselt levinud arvamusele ei ole iga ettevõtte konkurentsieeliseks toode või teenus ega selle hind või veel midagi muud. Konkurentsieeliseks on hoopis inimesed, täpsemalt öeldes ettevõtte juht. Mida paremini ettevõtte juht iseennast ja oma isiksust tunneb, seda lihtsam on tal ettevõtluses edasi liikuda. Näiteks, kui ettevõtja teab, millises keskkonnas ta kõige efektiivsemalt töötab, saab ta endale sellise keskkonna ka luua. Kui ta teab, milline inimene ja milliste võimetega ta on, saab ta enda ümber “õige” meeskonna luua. Näiteks, kui ettevõtja teab, et ta on küll hea ideede generaator, kuid mitte nii edukas täideviija, saab ta enda meeskonda leida head ideede teostajad. Enda väärtusi tundes suudab ta paremini ka kiiresti muutuvas majandusruumis kohaneda. 

Teoorias tundub see väga lihtne, kuid reaalsuses on inimeste oskus iseennast analüüsida väga erinev. Enda kogemustele tuginedes julgen väita, et naised on eneseanalüüsis tugevamad kui mehed. Lisaks on naised võrreldes meestega valmis ärimudeli laiemat vaatenurka kergemini vastu võtma. Ärimudeli maatriksi meetod pakub võimalust ennast sügavuti analüüsida

Kui oled väljakutseks valmis, tuleb sul mudeli esimeses plokis otsida vastuseid järgmistele küsimustele:

  • Mis mind kui isiksust iseloomustab?              
  • Mis on minu kui inimese väärtused?    
  • Mis on minu tugevused?                           
  • Mis on minu pärand?

Saadud vastustest tuleneb sinu ärimudeli ainulaadsus ja konkurentsieelis. See on siiski kõigest teekonna algus ja esimene killuke kogu puslest. Teistest ärimudeli maatriksi plokkidest räägime järgmistel kordadel. 

Kui teed kogu selle teekonna läbi ja vaatad iseendale värske pilguga otsa, leiad enda jaoks selle “õige” äriidee. Kui oled selle leidnud, on sul ettevõtjana palju lihtsam sisemist motivatsiooni säilitada ja muutustega kohaneda. Tunned, et teed õiget asja ja nii lihtne see ongi!

Sa ei pea seda teekonda üksi läbima! Pakun sulle suurepärast võimalust liituda ÄRIIDEE LEIDMISE VÄLJAKUTSEGA, et sind sellel teekonnal toetada.  

Millal väljakutse toimub? 

  1. aprill 13. mai 2021

 

Millest väljakutse koosneb?

Saad ligipääsu neljale videojuhisele, kus selgitatakse täpselt, kuidas ärimudeli maatriksi meetodit rakendada. Lisaks toimub väljakutse jooksul kokku viis reaalajas online vestlust, kus ärimudeli maatriksi looja Triin Raudoja vastab kõikidele tekkinud küsimustele. 

Üheskoos analüüsides leiame sinu jaoks ÕIGE äriidee.

Registreeru väljakutsele SIIN

Registreeru kohe, sest osalejate arv on piiratud! Gruppi mahub ainult 30 kiiremat.

Väljakutse maksumus: 19 eurot.

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga